tråååk dag;o

kortfattat om dan:
skola
utvecklings-samtal
hem
ute
datan.
 så äe denna dan ;oo
ajja hade tänkt o göra om headern (om jag orkar!) men iaf så
tänkte jag göra "hiss/diss" hahha får la se om ni tycker samma ;P

Tretorn advance(3000kr) (finns hos my one) och andra ställen utanför borås men iaf en stor HISS från min sida! varför?:jag har själv dom här och tycker dom är snygga och as sköna!  :D

Pessoabett(249 kr)
 (finns hoss de flesta butiker)
DISS från min sida. varför?:  Pessoabettet är från början ett körbett..  och när du tar i tygeln sker detta: mundelen dras upp mot mungipan/tänderna, samtidigt som sidodelarnas rotation gör att nackstycket dras nedåt. Det trycker i nacken genom att sidostyckena kommer att spännas och för att undkomma det kommer hästen att vilja sänka huvudet. Pessoabettet trycks även upp mot gomtaket och uppåt mot hästens tänder (då den vanligaste konstruktionen är tvådelad), vilket gör att hästen vill höja huvudet. Pessoabettet ger alltså dubbla signaler. =skitbett från min sida iaf!

PÖSS&KRAM!<3


Kommentarer
Postat av: Josefin Vestre

svar på kommentar: Visst e dom :D

2011-04-28 @ 13:38:24
URL: http://ponnyyskrutt.blogg.se/
Postat av: Josefin Vestre

svar på kommentar: Inte om man rider dressyr ;)

2011-04-28 @ 13:39:07
URL: http://ponnyyskrutt.blogg.se/
Postat av: ämmäh <3

bra att du tycker pessoa är ett skit bett för det är precis vad det är!

det är ett skit bett i all ridning !



puss <3

2011-05-11 @ 13:17:31
URL: http://ponnistar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0